Plimbare? plimbare la Ruse?…

Astazi am fost plecat pana la Ruse. Da, colo’ sha la amicii nostrii de peste Dunare. Nu mai fusesem in oras. Am trecut de vo’ cateva ori pe langa el dar niciodata sa-l vizitez. Astazi mi-am indeplinit visul din acest an. Da, am si eu cate un vis pe an. Anul aceasta a fost Ruse.🙂
Zis si facut. Ne trezim de dimineata, eu si nevastamea Andreea si plecam catre o pereche de proaspat indragostiti lulea, o el si o ea. Cristi si respectiv Mirela. Stau la 15 min. de noi. OK. Ajungem, cafele, discutii ..na ca de dimineata. Eu plec cu Cristi pana la un targ aproape de Bucuresti si le lasam pe fete la barfa. Targ taranesc asa..cum sa-i spun..unde oamenii isi vand porcii vii sau taiati, rate, gaste, branza, zar, oi facute mai mult pastrame, vitei in forma de cotlete, semnite de toate felurile, cereale, peste proaspat de furat si nu in ultimul rand folie de plastic pt. sera. Dar folie nene..adika undeva cam la 80% din produsele targului..🙂
Nu vreti sa stiti cunm e la astfel de targuri. Un bun prilej sa dati nas in nas cu poporul roman. Adevaratul popor. Cel care voteaza in draci si nu sta la oras. E o lume fascinanta a unor oameni din alt ano-timp. Terminam repede cu targul. In aproximativ 30min dupa ceas luasem aprox. 10kg de branza de oaie, vaca si bivolita. Nu eu, nu am ce facem cu atata branza. Cristi si cu taicasu. Am uitat ca am fost trei, luca si matei, Cristi, eu si taicasu. Nu am pus intrabari. Treaba omului cata branza mananca anual. Apropo care o fi consumul mediu de branza la romani pe cap de locuitor ? o fi ceva si oricum cred ca este sanatos sa mananci branza. Parerea mea. Am luat si eu dar aprox. 1kg. – zic sa iau sa nu fi mers degeaba.
Ne intoarcem la Buc., mai mancam ceva la ei, Cristi si Mirela, niste mizilicuri de dimineata si in sf. ne punem in miscare catre noua noastra destinatie Ruse.
Cat sa fi facut pana la Ruse..ma rog pana la vama si dupa aia Ruse. Pana la vama undeva la 1h si ceva…aprox. In sfarsit, ajungem la vama, ne intreaba un bulgar imbracat in verde inchis functionar in vama adica vames unde mergem, zici ca sunt lucratori forestieri cum sunt imbracati, spunem ca mergem la Ruse, face un semn catre chipiul lui cu palma si o roim. Cei la noi drumuri nasoale dar cei la ei reparatii nenicule. Drumul ala este asa de 3 ani de zile cel putin si cu multe semne de limitare de viteaza din 30 in 30m..aproximativ. Este fun. Este ca jocul ala hotii si vardistii. Pana ajungi in centru trebe sa te feresti de radere si politie. Cei mai fun sunt polistitii cu paletelele lor din tabla cu forma de acadea pe care scrie STOP. Profesioniti.

Cu chiu cu vai ajungem in Ruse din drumurile de pe langa oras, centuri si alte tipuri de drumuri, si tot incercam sa mergem spre Centrum. Panouri indicatoare nexam. Intrebam cativa oameni de pe strada. Nu vorbesc engleza, germana, spaniola, franceaza…nada. Pana la urma ne indruma un nene care stia ROMANESTE dar nu era roman. Hehe, fun nu? ca sa vezi ironia soartei.

In sfarsit sunt in centru. Centru inseamna o zona pietonala destul de mare cu magazine, terase, cafeuri, restaurante, mici businessuri, care seamana cu pietonalul din Brasov. Cel putin asa mi s-a parut. Ne parcam pe undeva pe langa pietonal si o luam pe picioare la o plimbare in 4. Doi cu doi si iarasi patru. Incep intrarile si iesirile din magazin. Mai mult Cristi si Mire. Eu cu Andreea avem alte prioritati sa spunem asa🙂. Eu incep a face poze. Nu plec niciodata fara Canonul meu 350D. O sa postez cateva la sfarsitul postului. Poza-n stg., poza-n dr. si incet incet incep sa observ ceva. O intreb pe Andreea daca este asa si imi da parca instantaneu dreptate. Eram pe telepatie.

Ajungem in mijlocul pietei unde descoperim multi oameni stand la relax sub razele soarelui, jucanduse cu copii, copii alergand niste porumbeii, porumbeii ajungand in varful unei statui destul de inalte inverzita de ei, cer senin, cladiri impunatoare cu arhitectura comunista dar si clasica, oricum foarte multa liniste. Uite cum un oras cat Pitestiul poate sa te impresioneze.

Revin cu intrabarea catre Andreea si imi confirma iar. Stiam dar credeam ca nu pot fi toti blugarii la fel. Si nu sunt. Dar barbatii sunt. Cel putin cei intre 18 si 35 ani. Cum sunt? pai sunt asa ca manelistii nostrii. Pe lanturi grele de aur de „kalitate” la gat, camasi sau treninguri si..si.. pe ten inchis-brunet foarte apasat. Cu cine sa aduca ei dragutii de ei. Cu comunii nostrii „magraoni”. Mai imi pare rau dar asta este impresia mea. Si am prins si o frica asa deoarece au si niste fizionomii ale fetei de care te sperii instant gandindu-te ca din moment in moment iti poate face ceva rau cu un cutit sau vei fi talharit in urmatoarea secunda. In rest, restul lumii foarte chipesa si normala. Familiile ca in pozele din Neckerman, fericite si cu copii blonzi, iar fetele tinere destul de aratoase. Recunosc ca am vazut destul de multe fete care se potriveau perfect pe Pitzipoanca.org.

Cristi & Mire ocupa dintr-o aruncatura de priviri o masa la cea mai mare terasa din mijlocul pietei. Eu mai stau la niste poze si scurte plimbari prin piata. Ajunge, in cele din urma la masa. O chelnarita de la „fata de la pagina 5” imi atrage atentia. Avea costum personalizat. Am uitat dar numele terasei era Happy bar&grill. Un meniu impresionant ne-a impresionat. Poze apetisante si surpriza tradus si in romana. Nu va inchipuiti ca puteti citi in romana. Este o romana de-a lor. In schimb chelnerita intelegea. In schimb chelnarita noastra care ne-a servit arata chiar de Otto asa. Si o chema si Desi. Dragut nu?

Dupa primele 15 min. si un tur la toilet imi dau seama ca juma’ din oamenii de la terasa erau romani. Intr-un fel m-a bucurat ca erau asa ca noi..oameni normali carora „nu le plac maneaua”. Era chiar o masa mare de bikeri. Stiti oamenii aia de fac plimbari in gasca pe motociclete pe distante lungi. Nu mai, nu era si vedeta de la Antena 1,2,3,4… Dani Motocros-Enduro. Nu, nici Mihaela Radulescu. Probabil ca ei erau la Ciolpani. Eeee… comandam, discutam facem poze chiar la masa, mancam, Desi ne serveste cu promtitudine si abnegatie, in fine..toate bune. Mancare nu chiar rea deloc. Nu stiu daca ati fost p;acolo dar chiar nu s-au facut de ras cu mancarea. Toata masa 94 de leva. Paritatea este 1 euro = 1.95 leva. Deci cu 48,2 euro = 173,52 lei am mancat 4 pers. Asta inseamna aprox 43 lei de pers. Nu mult dar nici foarte putin.

Terminan de mancat si fuga repede la vizitat restul de pietonala. Somnul incepe sa-si faca aparitia. Magazine peste magazine dar cumparaturi nada. De ce? Marfa proasta si aia care ar fi trebuit sa fie de calitate era destul de scumpa.

Dupa piateta-centru mergem la un mag. gen Media Galaxy. Electronice, electrocasnice, IT, gadgeturi. Ce mi0a atras atentia au fost preturile la plasme. Se pare ca dupa ceva calcule facute de noi iesi mai eftin cu vo’ 200 lei fata de piata noastra. Nu stiu cat de important este dar poate fi o optiune.

Se face seara, nu cumparam nimik, sunt obosit si plictisit, vreau acasa.

Insa cred ca imi voi lua totusi o plasma Samsung si un frigider Gorenje de acolo. Daca le adun p’amandoua cred ca economisesc peste 100 euro.

Ruse, o experienta interesanta. As mai fi stat la pozesti cu voi dar e foarte tarziu si trebuie sa ma duc la nani. Maine m-asteapta o zi f. lunga.

Raman cu gandul la plasma. 107cm.

Lasă un răspuns

